CHAPTER 4. - It's your fault.

Justin.
"Vad gjorde du mot Sel?" Jag suckade högt.
"Pratade."
"Såg inte ut som det eftersom hon sprang ut gråtandes."
"Vill du veta varför?" Han nickade som svar.
Jag tog tag i hans arm och drog med honom ut.
"Det är faktiskt ditt fel."
"Va? Hur kan det vara mitt fel?"
Jag suckade innan jag fortsatte.
"Innan du och Sel blev tillsammans så var hon och jag bästavänner. Sedan blev hon tillsammans med dig, och då lämnade hon mig och nu när ni har gjort slut så vill hon bli bästavänner igen, men jag behöver ingen bitch som henne, jag är trött på hennes ursäkter."
Han blev helt stum av det jag sa.
"Så, nu vet du varför. Nöjd?"
Jag vände mig om och var påväg att gå in när han tog tag i min arm.
"Nej jag är inte nöjd och jag vet inte direkt vad jag ska säga, men.. jag är ledsen. Jag visste inte ens att hon hade lämnat dig."
"Nej, alla vet ju inte sånt, jag trodde bara att hon hade berättat saker för dig. Har hon berättat mina hemligheter för dig? För att det skulle inte förvåna mig."
Jag drog bort min arm ur hans grepp och gick in igen och försvann i folkmassorna, hoppas han inte ser mig. Jag gick och satte mig vid baren och beställde en redbull. Han gav mig en, wow. Den bartendern var sjukt snygg!
-
Jag hade druckit ganska mycket och jag trängde mig fram igenom folkmassan och sprang ut, och spydde.
"Går det bra?" Jag hoppade till och vände mig snabbt om, Justin. Jag satte handen mot hjärtat.
"Du skrämde mig!"
"Förlåt."
Jag suckade smått och då kände jag att spyan kom tillbaka. Jag vände mig om igen och spydde på samma plats.
"Euw, gå det bra?"
"Ja euw, jag bad dig inte att vara här. Och varför bryr du dig om hur jag mår?"
Han suckade högt.
"Ska du inte bete dig lite bitchigare?"
"Ursäkta?! Hur tror det att det känns när ens bästavän lämnar en för en kille? Hur tror du det skulle känns?"
Jag drog upp min lila iphone 4s, som var speciallgjord åt mig, jag slog in mammas nummer och hon svarade efter några sekunder."
"Clarissa Bennett här."
"Hej mamma, kan du beställa en limo till mig?"
"Javisst älskling, jag gör det på en gång, hejdå!"
"Tack, hejdå."
Jag la på och la ner mobilen i min väska och slängde en blick mot platsen där Justin stod, nej stodde. Han var inte där? Och det är tur, visst jag kanske är hård mot honom. Nej det är du inte Rachel! Han tog din bästavän ifrån dig.
-
Jag satt nu i min limo påväg hem, jag hade dansat och undvikt hela kvällen efter vårat "prat", han hade slängt flera blickar mot mig.
Jag tänker inte ljuga, han ser sjukt bra ut! Men om jag blev tillsammans med honom skulle jag aldrig lämna Taylor och sluta kontakta henne.
Limosinen stannade och dem öppnade dörren åt mig och sträckte fram sin hand. Jag tog tag i den och gick ut.
Jag tackade och gick sedan in i huset, där det var helt mörkt. Jag tände lampan i hallen och drog av mig pumpsen, mina fötter värkte otroligt mycket.
Jag gick upp till mitt rum och in i min wic och drog på mig ett par hotpants och ett linne. Jag gick in i badrummet och tog bort sminket samt borstade tänderna.
Jag gick in i sovrummet igen och la mig ner i sängen.
-
Jag vaknade helt av mig själv, klockan var ganska mycket. Mitt huvud bultade som in i helvete. Jag reste mig upp ur sängen och gick ner med tunga steg. När jag kom in i köket skulle precis Tina säga något men jag hysshade henne. Jag tog en alvedon och la den på tungan och sväljde den med ett glas vatten.
"Rach, som jag skulle säga. Du har fått blommor av någon." Sade Tina sedan.
Jag nickade och gick fram till blommorna som var så vackra. Jag läste på lappen och när jag såg vem det var i från så suckade jag djupt.

Kapitel uppe, ska åka och köpa ett par avslutnings skor senare, så jag kanske hinner skriva innan jag ska åka.
Men ja.. KOMMENTERA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback