CHAPTER 3. - KIDS CHOICE AWARDS 2012, PART 1.

Jag slog trött upp ögonen och slängde en blick mot klockan 13.41. VA?! Det betyder att Emma och Rebecca, mina stylister kommer snart. Jag hoppade snabbt upp ur sängen och sprang in i badrummet och drog av mig kläderna och började duscha.
När jag var klar virvade jag en handduk runt min kropp och en i håret som en turban. Jag gick in i min wic och drog på mig den rosa mjukisdressen från VS, som jag köpte igår. Jag tog bort handduken ur håret och ställde mig framför spegeln och började borsta igenom mitt fuktiga blonda hår. Jag satte upp det i en toffs och sedan gick jag ner till köket där Tina stod.
"Godmorgon sömntuta."
"Godmorgon Tina."
Hon gjorde i ordning en macka och juice åt mig. Jag sade ett "tack" och satte mig vid bordet och började äta.
Jag åt upp och drack upp. Jag ställde mig upp och var påväg till mitt rum när det plingade på dörren. Jag vände mig om och gick mot dörren och öppnade. Jag möttes av Emma's och Rebecca's stora leende.
"Hej!" Utbrast dem glatt.
"Hej!" Vi kramades och sedan gick vi in i våran "style rum", där det fanns smink, kläder, skor.
Jag satte mig på en stol och Emma började fixa mitt hår direkt. Rebecca höll på att ta fram klänningen som jag skulle ha.
-
Dem var nu klara med frisyren och sminkningen och såklart klänningen satt på min kropp och ett par pumps. Dem hade gjort ett otroligt jobb med sminkningen, jag såg helt fantastisk ut om jag ska vara ärlig.
"Limosinen kommer om cirka 5 minuter."
Jag nickade som svar och gick ut till vardagsrummet där mamma satt och läste brev. När hon såg mig så blev hennes mun till ett "O"
"Wow, du ser fantastisk ut!"
"Tack." Jag kramade om henne men vi blev avbrytna av en biltuta, Limosinen.
"Jag måste gå nu, vi ses när jag kommer hem."
Hon nickade som svar och lutade sig tillbaka ur kramen.
"Ha så kul gumman, jag kollar på tv:en. Hoppas du inte blir slimead."
Jag skrattade smått.
"Det hoppas jag med."
Jag gick ut till hallen och greppade tag om handtaget och öppnade dörren. Där stod limosinen. Jag gick ut ur huset och stängde efter mig och gick till limon. Dem öppnade dörren åt mig och jag hoppade in och satte mig. Sedan började vi åka mot KCA.
Limon stannade så jag gissar på att vi är frame, och jag hade rätt. För att limodörren öppnades och en räckte sin hand mot mig. Jag tog den och gick ut ur limon. Jag möttes direkt av blixtrar så jag pressade fram ett leende.
Jag gick upp på den orangea mattan och poserade framför alla kameror. Flera intervjuade mig.
"Så Rachel, vem skulle du vilja se slimad?"
"Selena Gomez eller Justin Bieber."
"Varför?"
"För att, det skulle bli kul att se hur någon av dem blir slimad."
Hon skrattade åt mitt svar och nickade.
-
Jag gick in och den första jag såg var Taylor.
"Taytay!"
"Rach, hej!"
"Hej." Vi gick fram till varandra och kramades.
"Vad vacker du är!"
"Tack Tay, du med!"
Vi lutade oss tillbaka efter kramen och då såg jag någon jag helst inte ville se.

Kapitel uppe, det kanske kommer ett till! Jag har skrivit 2 kapitel och är redan på 3dje.
KOMMENTERA, BECAUSE I LOVE IT. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback