Chapter 2. - Shopping with Taylor.

Jag vaknade av en solståle i ansiktet, jag gnuggade mina ögon och satte mig upp. Jag gick in i min wic och drog på mig ett par jeansshorts och ett lila linne med volanger. Jag pyntade outfiten med smycken, sedan sminkade jag mig lätt och borstade igenom mitt hår. När jag var klar gick jag ner till köket där Tina stod och fixa kaffe och frukost. "Godmorgon Tina."
"Godmorgon."
Jag log smått åt henne och tog en tugga av min macka som hon hade fixat. Sedan tog jag en klunk av juicen. Jag slängde en snabb blick mot klockan och såg att den var 12.32, snart skulle Taytay hämta mig. Jag åt upp mackan och drack upp innan jag tog min väska och drog på mig mina skor och ett par solglasögon innan jag greppade tag om handtaget och öppnade dörren. Jag kände värmen mot min hud.
Just då så kom Taylor. Jag gick till hennes bil och hoppade in i den.
"Hej Taytay."
"Hej på dig bestie."
Vi började åka till köpcentrumet.
När vi kom dit hoppade vi ut ur bilen och papz' samlades runt oss. Varför hade vi inte våra säkerhetsvakter med oss?!
Tay låste bilen och vi klämde oss fram och bort från alla papz' trodde vi, dem följde bara efter.
Jag suckade djupt och tog Tay's hand samtidigt som vi sprang till ingången, vilket där papzen inte får vara. Säkerhetsvakterna som stod utanför hjälpte oss.
Vi gick in i köpcentrumet och vi gick direkt till en klädaffär. Jag fastnade direkt för ett par svarta skinnyjeans och ett skrikrosa pösigt linne.
Jag gick och betalade det medans jag väntade på Taylor. När hon hade hittat kläderna som hon skulle ha så betalade hon det och sedan gick vi till nästa affär.
-
Vi hade shoppat i flera timmar nu, mina fötter värkte och jag började bli sjukt hungrig.
"Tay, mina fötter gör ont, och jag är hungrig, kan vi gå och äta något?"
"Det är klart, Subway?"
Jag nickade gillandes som svar och vi började gå mot subway. Vi beställde en macka och inom kort fick vi den.
Det var en ganska ung tjej som stod i kassan och hon fick våra autografer, för att hon frågade om dem.
Vi satte oss vid ett bord och åt våra mackor.
"Imorgon är det KCA 2012, kommer du gå?"
"Ja, jag är nominerad. Du då?"
"Ja, jag ska dela ut ett pris."
Hon nickade som svar. Vi åt upp mackorna och gick ut ur subway. Jag såg Victoria Secret. Så jag tog tag i Taylors arm och drog med henne.
Vi gick in i VS och jag såg direkt ett par ljusblåa underkläder och en rosa mjukisdress jag gillade.
Jag gick och betalade det. Taylor hade också hittat kläder som hon betalade.
-
Taylor släppte av mig utanför vårat hus, jag kramade henne sedan tog jag mina påsar och gick mot vårat hus.
Jag öppnade dörren och drog av mig skorna.
"Hallå?"
"I vardagsrummet!" Ropade mamma som svar.
Jag ställde ner påsarna på golvet och gick in i vardagsrummet och sjönk ner i soffan, jag suckade lättat ut. Mina fötter värkte fortfarande.
"Har du köpt mycket?" Frågade hon och vände blicken mot mig.
"Ja, ganska."
Hon nickade och vände blicken mot tv igen.
"Var inte uppe så länge nu, pågrund av att du ska till kca imorgon."
Jag skakade på huvudet.
"Nejdå, jag ska väl sova snart ändå. Jag är helt slut efter shoppingen."
"Okej, godnatt."
"Godnatt."
Jag reste mig upp och gick mot hallen där mina påsar stod. Jag tog dem och gick upp för trappan, in i mitt rum. Jag packade upp kläderna och hängde upp dem i min wic. När jag var klar bytte jag direkt till ett par hotpants och ett ljus rosa linne. Jag gick till badrumme och borstade tänderna. När jag hade borstat klart gick jag in i sovrummet igen, jag kollade på klockan 23.00, lika bra att sova.
Jag la mig ner i sängen och blundade. Inom kort somnade jag.

Ett kapitel! Hihi. Sitter inte vid min dator så ni får bilder i kapitlet senare.
KOMMENTERA BABE'S.
"Godmorgon Tina."
"Godmorgon."
Jag log smått åt henne och tog en tugga av min macka som hon hade fixat.

Kommentarer
Postat av: Storiestoyou

Jätte bra!:) <3

2012-05-24 @ 15:09:23
URL: http://storiestoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback