Chapter 1. - Movie time with Taytay.


"Rise and Shine!" Kvittrade mamma och drog upp persienerna så en solstråle träffade mig rakt i ansiktet. Jag suckade högt och satte mig upp.
"Godmorgon sömntuta, det finns frukost där nere och din lärare kommer snart." Ja, precis. Jag har privat lärare.
Jag nickade som svar sedan gick jag upp ur sängen och klampade med tunga steg till duschen. Duschen hostade till när jag vred på vattnet och jag började duscha. En skön värme spred sig i min kropp och jag schamponerade snabbt håret. Jag sköljde sedan ur det.
Jag virvade en handduk runt min kropp, sedan gick jag till mitt rum. Jag satte på mig ett par lila underkläder och ett par vita skinnyjeans och ett turkost pösigt linne.
Jag och Taylor hade bestämt att vi skulle kolla på film hemma hos henne, vilket jag såklart gick med på, vad slår en filmdag hos Taytay?
Jag borstade igenom mitt fuktiga hår och satte upp det i en toffs innan jag gick ner till köket där våran kock Tina stod.
"Godmorgon Tina."
"Godmorgon."
Jag och Tina hade ganska bra relation, hon var nästan som min extra mamma. Jag satte mig på stolen vid bordet och började äta på min macka som hon hade fixat.
"Rise and Shine!" Kvittrade mamma glatt och drog upp persienerna så en solstråle träffade mig rakt i ansiktet. Jag suckade högt och satte mig upp.
"Godmorgon sömntuta, det finns frukost där nere och din lärare kommer snart." Ja, precis. Jag har privat lärare.
Jag nickade som svar sedan gick jag upp ur sängen och klampade med tunga steg till duschen. Duschen hostade till när jag vred på vattnet och jag började duscha. En skön värme spred sig i min kropp och jag schamponerade snabbt håret. Jag sköljde sedan ur det.
Jag virvade en handduk runt min kropp, sedan gick jag till mitt rum. Jag satte på mig ett par lila underkläder och ett par vita skinnyjeans och ett turkost pösigt linne.
Jag och Taylor hade bestämt att vi skulle kolla på film hemma hos henne, vilket jag såklart gick med på, vad slår en filmkväll hos Taytay?
Jag borstade igenom mitt fuktiga hår och satte upp det i en toffs innan jag sminkade mig lätt. Sedan gick jag ner till köket där våran kock Tina stod.
"Godmorgon Tina."
"Godmorgon."
Jag och Tina hade ganska bra relation, hon var nästan som min extra mamma. Jag satte mig på stolen vid bordet och började äta på min macka som hon hade fixat.
Jag åt upp den och hörde hur det plingade på dörren, jag reste mig upp och gick och öppnade den. Jag möttes av min lärare, Mr.Dobrev.
"Hej, kom in."
Vi gick in till vardagsrummet och satte oss.
"Okej, vi börjar med Historian där vi slutade."
Han gav mig boken och vi började.
-
Mr.Dobrev gick hem då vi var klara och jag skulle till Taytay, klockan hade blivit ganska mycket också.
Jag drog på mig mina ljuslila korta Converse och tog bilnycklarna.
"Hejdå, mamma jag åker till Taylor nu! Hejdå Tina också!"
"Okej, hejdå!"
Jag greppade tag om handtaget och öppnade dörren och stängde den efter mig. Sedan gick jag till min Range Rover och hoppade in i den och startade.
Jag åkte mot Taylor's hus. När jag kom fram parkerade jag bilen och stängde av den, samt hoppade ur.
Jag knackade på dörren och inom kort öppnade Taytay dörren.
"Hej Taytay."
"Rach!" Vi kramades och gick sedan in. Jag drog av mig skorna.
Tumblr_lxv4re5u2a1qe8i7ko1_500_large
Vi gick in i vardagsrummet och hon hade redan tagit fram chips, popcorn och dricka. Vi satte oss i soffan.
"Vilken film ska vi se?" Frågade hon efter en stunds tystnad.
"Åh, kan vi inte kolla på någon Disneyfilm?"
"Det låter bra."
Vi startade Askungen och drog filtarna över våra kroppar.
-
Filmen tog slut och klockan började bli ganska mycket, jag sade hejdå till Taylor och sedan gick jag ut till bilen och åkte hem.
När jag hade parkerat och hoppat ur kände jag blixtrar, jag kollade bakom mig och såg massor med Papz'. Jag skyndade mig att låsa bilen och gick till huset och öppnade dörren. När jag kom innanför dörren kände jag den underbara mat lukten. Jag stängde dörren och drog av min skorna. Sedan gick jag till köket där Tina stod och dukade fram maten. Jag satte mig vid bordet, och strax efter det kom mamma in till köket.
"Hej på dig."
"Hej mamma."
Hon satte sig framför mig och log smått, jag lassade på maten på min tallrik och samma gjorde mamma efter mig.
Sedan började vi äta.
"I övermorgon är det Kids Choice Awards 2012, och du ska ge ut ett pris."
Jag nickade som svar.
"Jag och Taylor ska shoppa lite imorgon."
"Okej."
Vi åt upp maten och Tina dukade av, sedan åkte hon hem.
"Jag går och lägger mig nu, godnatt." Sa mamma.
"Godnatt."
Jag skulle nog också gå och lägga mig, jag och Taylor skulle shoppa nästan hela dagen. Jag gick upp till mitt rum och in till min Wic, där jag bytte om till ett par hotpants och ett linne.
Jag gick vidare in till badrummet och borstade tänderna. När jag var klar gick jag till mitt rum igen och la mig ner i sängen och inom kort så somnade jag.

Första kapitlet! Gillade ni det? Kommentera vad ni tycker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback