CHAPTER 22. - PROM, PART 2.

 
Vi kom fram till skolan och hoppade ut ur limosinen.
Justin hade slängt flera blickar på mig och Chaz,
vilket störde mig en aning.
Jag gjorde armkrok med Chaz och vi gick in.
Vi möttes av dansande människor och
Sorry for party rocking - LMFAO, spelades.
"Vill du ha bål?" Frågade Chaz mig, jag nickade och log tacksamt.
Han gick iväg för att hämta bålen och jag väntade.
Justin gick och ställde sig bredvid mig, Selena suckade tungt och gick till bålen.
 Inom kort kom Chaz tillbaka med Selena.
Chaz gav mig bålen och jag tog en klunk.
Det brändes till litegran i halsen, hade någon spetsat den?
Äsch.
Jag tog flera klunkar till bålen i glaset var slut.
 "Stel, vill du dansa?" Frågade Chaz mig,
då Sel och Justin redan hade gått till dansgolvet.
Jag nickade.
"Gärna."
Han tog min hand och förde mig till dansgolvet.
En lugn låt spelades, vilket betydde tryckare.
Jag la mina händer på hans axlar och lutade mitt huvud på hans bröstkorg,
han la hans armar runt min midja och vi rörde oss lugnt.
Innan jag hade reagerat dansade jag med Justin och Chaz med Sel.
"Justin, varför beter du dig så konstigt helt plötsligt?"
Han tog min hand och drog ut mig ur skolan.
"För att jag gillar dig! Min känslor för dig är stora,
jag kan inte hjälpa det!
Mina känslor för Sel minskar varje dag!
Jag orkar inte med henne mera.
Jag gillar dig jättemycket!" Allt slank ur honom fort.
När han sa klart det pressade han sina läppar mot mina.

Jag besvarade kyssen, men sedan vaknade jag upp ur transen och puttade jag bort honom.
"Justin, du kan inte! Du har Selena."
Men dem orden sprang jag in igen.
Jag gillar Justin, men han kan inte göra så mot Sel.
Även fast dem bråkar ganska mycket, och dem är trötta på varandra.
Isåfall ska kan göra slut med henne innan.
Jag gick fram till Chaz.
"Vart tog du vägen?" Frågade han och la en arm runt min midja.
"Jag tog friskluft."
Han nickade och log mot mig.
Jag kollade bakåt och såg att Justin hade kommit in och kollade på mig, ledsamt.
Jag hörde en harkling i microfonen på scenen så jag vände blicken mot den.
Olivia stod med ett stort leende och mötte sedan min blick.
Ska hon avslöja det? Ska hon berätta att min mamma är sjuk?
"Hej alla, tack för att ni kom! Ni ser fantastiska ut."
Jag himlade med ögonen åt hur falsk hon är.
 "Ja, vi har en speciell person här inne! Vid namn Justin Bieber!"
Alla började applådera och skrek.
"Men! Jag har en sak att berätta också."
Jag svalde högt.
Jag tänkte precis vända mig om att gå ut.
"Hey Stella, vart ska du?" Ropade hon i micen.
En strålkast träffade mig rakt i ansiktet när jag vände mig om.
"Jo, det är såhär att, Stella har hållt detta hemligt för alla.
Hennes mamma har tyvärr cancer."
Alla vände sina blickar mot mig, och tårarna brändes i ögonvrån.
Jag vände mig snabbt om, drog upp klänningen lite
och sprang ut ur den förbannade skolan.
Jag hatar detta, jag hatar mitt liv, varför ska allt vara så svårt?!
Jag sjönk ner på en bänk och grät, grät ut allt.
Allt jag ville var att slå till Olivia.
Jag hörde fotsteg som kom fram till mig.
Jag kollade upp och såg Justins ansikte.
Han satte sig ner bredvid mig och drog in mig i en kram.
Sådär satt vi i flera minuter utan att säga något.
Vi hörde flera fotsteg komma mot oss.
Selena och Joanna.
"Justin, varför stack du bara?!" Frågade Sel surt och
glodde på Justin som hade armarna runt mig.

"Selena, det räcker! Jag orkar inte med dig mera, du är så elak!
Hon sitter och gråter och du frågar varför jag stack?!"
Hon svalde hårt.
"Så.. vi är över?" Frågade hon svagt.
"Jag tycker det." Svarade han tillbaka.
"Äntligen! Jag orkade inte med alla bråk.
Men vi kan väl fortfarande vara vänner?"
"Så det är lugnt?" Frågade han och kollade förvånat på Sel.
"Ja dummer, jag orkar inte mer bråk.
Och du gillar Stella också, man ser det på hur du tittar på henne,
hur du ler så fort hon också ler, seriöst Justin! Du glor på henne hela tiden." Sa hon och skrattade till.
En stor rodnad spreds på Justin's kinder.
Jag fnissade till och log smått.
"Förlåt Stel, jag menade inte att vara elak tidigare, jag är inte elak av mig."
"Det är lugnt, Sel."
Vi kramades och sedan lutade jag mig tillbaka.
"Jag ska nog gå hem, jag vill inte gå tillbaka dit."
Alla nickade förstående.
"Jag trodde inte att Olivia gick så långt. Men hon fick tillbaka på det." Sa Joanna och skrattade till.
"Vad gjorde ni?" Frågade jag lugnt.

Vad gjorde dem?! ;oo
I nästa kapitel får ni veta det! hoho.
Långt kapitel också! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeer =D♥

2012-06-26 @ 00:18:34
Postat av: storiestoyou

Super bra! :D

2012-06-26 @ 18:10:32
URL: http://storiestoyou.blogg.se
Postat av: storiestoyou

Super bra! :D
mer?<3

(Råkade skicka den första kommentaren lite fööör snabbt.. :s )

2012-06-26 @ 18:11:12
URL: http://storiestoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback