CHAPTER 21. - PROM, PART 1.


Dagarna gick ganska fort, jag hade inte direkt pratat med Justin eller Chaz.
Men Selena har ringt då och då av att hon och Justin har bråkat.
Balen är äntligen här, balen innan skolavslutningen.
Ms.Green hade sagt att vi skulle dekorera, men vi gav det till Olivia.
Varför vet jag inte.
Men jag hade koncentration på provet, och Joanna ville inte göra det utan mig.
Joanna och jag stod och gjorde oss i ordning.
Hon skulle tydligen gå med Ryan.
Jag visste faktiskt inte om det först, men han hade tydligen frågat, igår.
Jag är glad för hennes skull.
Hon lockade mitt bruna långa hår och sminkade mig.
Jag gjorde samma sak mot henne.
Jag hade en glittrig lila klänning och hon hade en blå med leopard mönster.
 
"Du ser fantastisk ut, Stella!"
"Du med!" Jag log stort mot henne och omfamnade henne i en kram.
En kram hon besvarade.
Jag gick fram till helfigursspegeln.
Joanna hade verkligen fixat mig bra.
"Tack så mycket, Joanna!"
"Varsegod, tack själv."
"Varsegod."
Det plingade på dörren så vi gick ner och öppnade.
Där stod Selena, vacker..
Vi släppte in henne och väntade på killarna.
Ryan Good, min stylist hjälpte oss med kostymerna.
Hela tiden tänkte jag på hur vackra tjejerna kommer vara.
Speciellt Stella.
Sluta Justin! Selena är din flickvän, varför tänker du så?!
Jag skakade bort tankarna och granskade mig i helfigursspegeln.
Plötsligt hördes en tuta, limosinen är här.
Ja, jag beställde en.
"Kom killar, vi måste dra! Tack buddy." Sa jag till Ryan G och
gjorde en handshake med honom.
Jag, Chaz och Butler gick ut och hoppade in i limon.
Sedan började vi åka mot Joanna's hus där tjejerna var.
 -
Vi hoppade ur limon och gick fram till dörren för att plinga på.
Inom kort hörde vi steg som kom närmre,
och sedan öppnades dörren.
"Hej, ni måste vara killarna,
Jag är Ms.Anderson och är Joanna's mamma."
"Det är vi, trevligt att träffas."
"Detsamma."
Vi hörde klackarna där uppe och sedan hördes ett par klackar
i trappen och ner kommer Joanna och hon gick till Ryan.
Hon var väldigt vacker.
Sedan kom Selena gåendes ner, hon gick fram till mig och log stort.
Jag besvarade hennes leende med ett eget.
Hon hade en rödklänning och hennes läppar var täckt med flera lager av rött läppstift.
Mina tankar avbröts av klackar i trappen igen.
Denna gången kom Stella ner, med ett leende på läpparna.
VI killarna flämtade efter andan.
Hon gick fram till Chaz och han kysste henne mjukt på kinden,
vilket fick henne att fnissa.
Att se dem tillsammans gör ont inom mig,
liksom varför?
Jag har Selena, men mina känslor har försvunnit,
jag känner inte samma gnistor och fjärilar när hon kysser mig.
Vi bråkar också ganska mycket, vilket börjar bli tröttsamt.
Mina tankar avbröts av att Sel slog till mig på armen.
"Huh?"
"Vi ska åka."
Jag nickade och vi gick ut till limon och hoppade i.
Sedan började vi åka mot skolan, där balen är.
-
Vi satt och dansade i limon och hade kul.
Allt var perfekt förutom att Stella och Chaz dansade tillsammans.
Hela grejen mellan dem störde mig.
Sel var tydligen sur på mig.
Varför?
Varför är Selena sur på honom? dundun.
Part 2 kommer kanske idag om ni kommenterar!
Så kommentera! :D
 

Kommentarer
Postat av: Ewweh

Bra :DDD meer! :D

2012-06-25 @ 00:44:53
Postat av: Anonym

meeer :D

2012-06-25 @ 00:57:14
Postat av: Storiestoyou

Jättebraaaa!:D
Mer tack?:D<3

2012-06-25 @ 13:00:08
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback