CHAPTER 18. - IM REALLY SORRY.

"Joanna!" Sa jag glatt och drog av mig skorna.
Hon fnös högt.
Jag kollade på henne med förvirradblick.
"Vadå?"
"Fråga inte vadå!
Du har inte hört av dig alls! Schysst,
och när hade du tänkt att berätta att du går med Chaz på balen?
Och när hade du tänkt säga att du är vän med Justin Bieber?" Frågade hon sårat.
"Joanna, jag är ledsen, jag hade bara mycket att göra..
jag tänkte berätta för dig, men jag visste inte när eller hur du skulle reagera."
"Stella, jag är din bästavän! Jag skulle tycka det vara lugnt.
Jag trodde du kände mig."
"Det gör jag! Men jag var bara osäker, förlåt."
Hon mjuknade till en aning och suckade smått.
"Jag förlåter dig för att jag är bäst."
Jag log stort och gick in i hennes omfamning, hon log stort.
"Jag ska prata med dig om vad som har hänt, kom."
Jag tog tag i hennes hand och drog med henne till mitt rum.
Vi satte oss ner på min säng, vi satte oss i skräddarställning framför varandra,
och sedan började jag berätta allt.
När jag berättade om att Olivia hotade mig så blev hon arg, väldigt arg.
"Men jag tänker gå med honom iallafall."
"Men tänk om hon berättar?"
"Det är det jag är rädd för, men jag vill inte säga nej till honom."
Hon nickade förstående och kramade om mig.
Jag kramade tillbaka och drog in hennes doft.
En blandning av jordgubb och vanilj.
Samma som Justin, fast han luktar som sockervadd och vanilj.
Jag skakade av mig tankarna och lutade mig tillbaka.
"Ska vi kolla på film?" Frågade jag och log stort mot henne.
"Visst!"
Jag reste mig upp och kollade efter en film,
jag höll upp Mean Girls 2.
Hon nickade gillandes.
Jag startade den och hoppade sedan ner bredvid henne i sängen,
och vi la oss undet täcket.
"Du sover här va?" Frågade jag och log mot henne.
"Yes."
Vi behövde knappt fråga om det är okej, vi vet det direkt.
När vi var mindre så sov vi hos varandra,
nästan varje helg och ibland på vardagarna.
Vi hade alltid askul.
Jag log stort åt minnet.
Jag skakade av mig tankarna och kollade på filmen.

Kapitel, yay.
KOMMENTERA.


Kommentarer
Postat av: ellen

More guuurl!!! :D

2012-06-18 @ 19:05:11
Postat av: Storiestoyou

Super bra!:D

Kram<3

2012-06-18 @ 22:02:38
URL: http://storiestoyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer :D

2012-06-18 @ 22:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback