CHAPTER 17.- Do you wanna talk about it?

"Hej Rachel, jag är Pattie. Justin's mamma som du nu vet, haha!"
"Hej och ja, Justin har pratat ganska mycket om dig och vad jag har uppfattat så är du en stark kvinna."
Hon skrattade till och log stort.
"När kom du hit?" Frågade hon därefter.
"Det hände en sak hemma så jag sprang hit igår natt och Kenny öppnade." Hon nickade.
"Är det något du vill prata om?"
"Ja typ."
"Justin, du och Kenny kan väl åka till affären och handla mat."
"Men-"
"Vill du ha mat idag?"
"Ja."
"Då får du köpa mat så att jag kan laga det." Sade hon och gav han inköpningslistan. Han tog imot den och pussade mig mjukt på kinden och gick sedan ut ur köket med en suck. Vi satte oss på stolarna framför köksön.
"Vad har hänt?"
"För 17 år sedan lämna pappa mamma, då han fick reda på att hon var gravid och nu efter så många år kommer han tillbaka för att hälsa på mig, men han borde ju faktiskt förstå att jag inte har någon lust att träffa honom." Nu började tårarna rinna,
och Pattie drog in mig i en mjuk kram.
"Jag förstår det, men tänk dig att vara i hans skor, han kanske inte hade det så lätt, gumman."
"Han var 19 år, och mamma var bara 17 men hon klarade sig med mig. Men det kanske hade varit lättare för mamma om han stannade.."
"Jag förstår dig och din mamma om ni inte vill träffa honom efter flera år, men det kanske skulle kännas bättre att prata med honom?" Jag skakade snabbt på huvudet.
"Verkligen inte, han är faktiskt den sista personen jag skulle vilja prata med." Hon nickade förstående och smekte min arm smått.
"Ska vi baka lite och ha kul medans dem är borta?"
"Yes!" Vi skrattade och började ta fram alla ingredienser.
-
Vi tog ut muffinsarna ut ugnen och fixade lila glassyr på dem och pärlströssel.
"Klart!"
Jag hörde dörren stängas och inom kort kommer Justin och Kenny in. Justin ställde kassarna på köksön och gick fram till mig och kysste mig mjukt på läpparna. Min mobil började ringa och jag drog upp den, det lös mamma på skärmen.
"Rachel, dem har ändrat, du ska åka dit inatt, så du måste komma hem på en gång och packa."

Oh no, stackars Rachel, vad kommer hända?! ;o
5 kommentarer för nästa? Jag vet att ni kan! :D


Kommentarer
Postat av: Storiestoyou

Super bra! :D <3

2012-06-04 @ 22:07:26
URL: http://storiestoyou.blogg.se/
Postat av: moa

meer!!!! :D<3

2012-06-04 @ 22:44:57
Postat av: ellen

nawe,gulligt ^^

2012-06-05 @ 16:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback