CHAPTER 12. - Movietime.

Selena Gomez.
"Hej Stella!" Sa Justin glatt.
"Hej!" Svarade jag tillbaka.
Selena suckade tyst, men jag hörde det.
Hon satte sig i Justin's knä och började kyssa honom på läpparna.
Jag var inte direkt avundsjuk, visst han är het. Men jag har inga känslor för honom.
Jag satte mig ner i soffan bredvid dem och kollade på Chaz som himlade med ögonen.
Jag började skratta när han började härma henne på en kudde.
När hon kollade på Chaz så slutade han.
"Vad är det som är så kul?"Frågade hon kallt.
Vad är det med henne egentligen?!
"Inget."
Chaz höll upp Paranormal Activity.
Jag har faktiskt inte sätt den.
Alla nickade och han startade filmen.
Chips, godis, popcorn och dricka stod redan på bordet.
Chaz satte sig ner bredvid mig i soffan.
Ryan satt i fotöljen bredvid, jag tyckte synd om honom faktiskt.
Filmen började.
-
Filmen var snart slut och jag satt väldigt nära Chaz,
om jag flyttade mig ett steg närmare skulle jag sitta i hans knä.
Eftertexterna rullade.
Jag måste prata med Selena, varför hon är så kall mot mig.
Jag mötte Selenas blick och visade att vi skulle ses i köket.
Hon nickade och såg lite irriterad ut.
Jag gick in i köket och inom kort kom Selena in.
"Selena vad är ditt problem?! Jag försöker vara snäll och
du bara fryser ut mig."
Hon svalde hårt.
"Det är för att.. du är snygg och jag är rädd att Justin ska falla för dig,
förlåt."
"Jag är inte snyggare än dig! Så don't worry, han älskar dig,
och jag gillar inte Justin på det sättet."
Hon nickade och drog in mig i en kram som jag besvarade.
Vi lutade oss tillbaka och hon log stort mot mig.
Tumblr_m2wdhp6kcl1r1n49eo1_500_large
"Tack Stella, du är verkligen en bra person, och jag gjorde fel, förlåt verkligen."
"Det gör inget."
"Vad sägs om att du och jag shoppar klänning till balen imorgon?"
"Jag kan inte, jag ska på Demi Lovato's konsert."
"Är inte den nästa helg?"
Jag skakade på huvudet.
"Imorgon, nästa helg är ju balen."
"Ops, jag måste ringa Demi."
"Det får du göra sen."
Jag tog tag i hennes handled och
drog med henne till vardagrummet där killarna var samlade.
Jag släppte hennes handled och min blick fastnade på den tomma flaskan.
Chaz tänkte nog samma sak.
"Ska vi köra sanning eller konka?"
Alla sa ja.

Dem ska köra Sanning eller Konka!
Hur kommer det gå? hoho.
KOMMENTERA!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Sjukt bra! Men hur lång kommer novellen vara?

2012-06-13 @ 22:23:13
Postat av: moa

snälla, minst ett kapitel till ikväll! SNÄLLAAA! ♥

2012-06-13 @ 22:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback