CHAPTER 28.- HOSPITAL.

 

Jag visste inte att denna platsen fanns, mellan himmel och jord, jag var mellan levande och död. Jag skulle göra mitt val, ska jag lämna mitt liv, Justin.. eller ska jag fortsätta. Justin skulle kunna hitta en bättre flickvän. Han kysste Olivia.. min absolut fiende. Men det som skadade mig mest, att jag litade för mycket på honom, jag trodde inte att han skulle göra det. Jag kollade runt i det vita rummet, där såg jag mormor stod.

”Mormor?” Sa jag glatt och sprang in i hennes famn, jag hade alltid varit nära mormor, men hon dog i cancer hon med, samma cancer som mamma har, Leukemi. Hon besvarade kramen och skrattade till.

”Mitt barn, vad gör du här?”

”Jag såg min pojkvän kyssa min fiende.. och så blev jag påkörd.”

”Stella, jag har kollat efter dig, varje dag. Du gav aldrig Justin en chans att förklara. Kolla jag ska visa dig.” Hon vände mig om där jag såg en stor tv, det spelades upp.

Justin gick fram till Olivia.

”Vad vill du Stella?!”

”Jag vill förstöra hennes liv, hon är en äcklig slampa som inte borde finnas kvar på denna planet.”

”Du är en äcklig slampa! Hon bryr sig om dem hon älskar, gör det henne till slampa?! Låt henne vara och väx upp.”

Hon himlade med ögonen, men pressade sina läppar mot hans, han besvarade inte kyssen.. men eftersom han stod med ryggen mot mig så såg det ut så, jag såg kyssen då när Olivia’s polare hade vänt mig om.

Jag hade inte brytt mig om hans förklaring, han hade inte gjort något, han försökte få bort henne, men hon satt kvar som en blodigel.

”Så han var inte otrogen, han älskar mig fortfarande.” Mumlade jag och mormor nickade.

”Stella sötnos, du är ung. Du ska inte dö, det är inte meningen att du ska dö än! Gå tillbaka dit nu, din mamma behöver dig också, även Justin, lämna dem inte nu.”

Mormor hade rätt, jag ska inte lämna mamma och inte Justin än. Jag nickade och kramade om henne.

”Jag älskar dig mormor, tack så mycket.”

”Jag älskar dig med, hjärtat. Vi ses när du är redo.”

Jag drog upp min mobil och ringde Justin, men han svarade inte, då jag kom till svararen så jag lämnade ett meddelande.

Jag kommer, Justin.

Jag gick genom en dörr, ut ur det rummet som jag var i.

-

Jag slog upp ögonen och Justin kollade chockat ner i sin mobil, det spelades upp igen.

Jag kommer, Justin.

Han mötte min blick och hans ögon glittrade till, han tog min hand och kysste den mjukt.

”Jag såg allt.. du gjorde inget. Förlåt.” Sa jag mjukt och kollade ner.

”Hey, kolla på mig.” Han la ett finger under min haka och lyfte upp mitt ansikte så jag mötte hans blick.

”Jag skulle inte heller vara så glad om jag såg någon kyssa min flickvän och det såg ut som om hon besvarade den, jag förstår dig.” Jag log mjukt och kysste hans läppar mjukt, jag öppnade ögonen och kollade på hans söta ansikte och log under kyssen.

Tumblr_m1t7ucgr0j1qg93gco1_500_large


Sött på slutet!

Jag gav er ett kapitel idag, snart är den 00:00, så den är fortfarande idag! ;))

HAHA! Det kommer kanske ett till kapitel imorgon 00-02 (alltså om några minuter - timmar), eller något! Vi får se.


Kommentarer
Postat av: Storiestoyou

As bra!:D
<3

2012-07-30 @ 00:52:11
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se
Postat av: Anonym

:D:D

2012-07-30 @ 01:13:44
Postat av: ellen

Grymmt! :D

2012-07-31 @ 13:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback