CHAPTER 24. - YOLO - YOU ONLY LIVE ONCE.

 

”Hej, ms.Hudson, jag är Justin. Vän till Stella.”

”Trevligt att träffas Justin och snälla, kalla mig Brenda.”

Han nickade och log mot henne.

Jag svalde hårt och mötte Justin’s blick, han log mot mig.

”Jag måste nog gå nu, trevligt att träffas Brenda.” Sa han artigt.

Jag himlade med ögonen och log hur artig och snäll han är.

”Vi ses, Stel.”

Jag nickade och kramade om honom, samt drog in hans underbara doft.

Vi lutade oss tillbaka och han gick ut ur dörren och fortsatte gå.

Jag ställde mig vid dörren och granskade fotstegen han tog,

till slut var han utom synhåll så jag stängde dörren och låste.

Jag vände mig om och möttes av mamma’s bruna ögon, den ögonfärgen hade jag också,

vilket jag älskar. Då den är så fin.

”Kom Stella.” Hon gick med rullatorn till vardagsrummet där hon satte sig ner i soffan,

hon klappade på platsen bredvid henne.

Jag satte mig ner och mötte henne’s blick.

”Berätta.” Sa hon och kollade mjukt på mig.

”Berätta vad?”

”Justin..”

”Aha.. han gjorde nyss slut med Selena Gomez, han sa att han inte hade några känslor för henne,

men jag vet inte. Allt känns inte rätt just nu, han är helt underbar.

Men jag kan nog inte vara tillsammans med honom än.”

Hon nickade.

”Hjärtat, om man vill något i livet så ska man satsa på det så fort som möjligt,

man lever bara en gång, ta risken. Du gillar honom va?”

”Ja.”

”Men vad stoppar dig då? Justin är en bra kille, som jag har märkt på bara några sekunder,

jag har aldrig i hela mitt liv hittat en sån bra kille som honom.

Och tro inte att jag inte såg eran kyss.”

Jag rodnade och log smått.

”Men jag vet inte, mamma. Han är verkligen en toppen kille..”

”Älskling, lyssna. Ge killen en chans, vad har du att förlora? Jag gav din pappa flera chanser,

och vet du vad jag fick på sedan? En underbar dotter.

Nu säger jag inte att i ska skaffa barn än! Om du är så osäker på honom så ta det lugnt i början.”

”Du har rätt mamma, tack!” Jag reste mig upp, kysste henne mjukt på kinden och sprang ut till hallen.

”Vart ska du?!”

”Ge killen en chans.”

Hon log stolt.

Jag drog på mig ett par ballerina skor och sprang ut, jag sprang mot det hållet där Justin hade gått.

Om jag skyndar mig kanske jag hinner hitta honom.

Tumblr_ly70kggjyb1qixnx0o1_500_large
Hon springer efter Justin! Kommer hon hinna? Dundundun. ;o
Går det för fort i novellen? Bara undrar.
Jag menar, henne's mamma har rätt, yolo.

Kommentarer
Postat av: moa

ja hon kommer hinna! :'D
Nej, det går lagom fort. Men jag tycker inte att dom ska bli tillsammans och ha sex på en gång, utan dom ska vänta med det till det känns som rätt tillfälle =)

Svar: Nej verkligen inte sex än, det är inte rätt tillfälle!Du/ni får se vad som händer, jag kan inte ge er för mycket info. ;)
IIWYB Biebs

2012-07-02 @ 19:54:07
Postat av: Storiestoyou

Super bra! Hon kommer hinna!:)
Kram<3

2012-07-02 @ 20:27:29
URL: http://www.storiestoyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback